آداب سفر در فصل گرما جزئیات شهریه مدارس؛ شروع از ۱۰ میلیون تومان | شهریه ۲۵ درصد مدارس بالای ۳۰ میلیون تومان ابتلا به کیست مویی در بین مردان شیوع بیشتری دارد  جزئیات پیش‌فروش بلیت‌های بازگشت زائران اربعین از مرزهای باشماق، خسروی و تمرچین با اجرای متناسب‌سازی، حقوق بازنشستگان چقدر افزایش می‌یابد؟ ترافیک سنگین در ملک‌آباد، استقلال و تقاطع گاز | تصادف دو موتورسیکلت با یکدیگر، جان یک راکب را گرفت (۱۶ تیر ۱۴۰۳) آغاز ثبت نام متقاضیان زیارت اربعین از یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ + آدرس سامانه ۳۰ درصد زنان مبتلا به پوکی استخوان هستند  نقش والدین در شناسایی مشکلات سلامت روان فرزندان چیست؟ پیش بینی هواشناسی ایران (شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳) | هشدار زرد هواشناسی برای ۱۱ استان ویزیت تخصصی ۳۰ مادر مشکوک به سرطان پستان در مرکز خدمات جامع سلامت ۱۴ معصوم (ع) مشهد ۹۰۰۰ اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین نیاز است منابع مالی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در قانون بودجه پیش‌بینی شده بود
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

پیش بینی هواشناسی ایران (شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳) | هشدار زرد هواشناسی برای ۱۱ استان

  • کد خبر: ۲۳۷۵۵۳
  • ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵
پیش بینی هواشناسی ایران (شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳) | هشدار زرد هواشناسی برای ۱۱ استان
سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رگبار و وزش باد شدید در ۱۱ استان از افزایش دمای هوا در تهران و اهواز به‌ترتیب به ۳۸ و ۵۰ درجه طی امروز خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا یکشنبه در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، تهران و البرز، ارتفاعات کرمان و هرمزگان، برخی نقاط فارس و جنوب یزد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل ارتفاعات استان‌های مازندران، گلستان، تهران، البرز و سمنان، در ارتفاعات کرمان و هرمزگان و برخی نقاط فارس افزایش ابر، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

سه‌شنبه علاوه بر نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل ارتفاعات استان‌های مازندران، گلستان، تهران، البرز، سمنان، ارتفاعات نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان و برخی مناطق فارس رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید روی خواهد داد.

چهارشنبه در برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، برخی مناطق گیلان و مازندران و ارتفاعات البرز در استان‌های گیلان، مازندران، البرز، تهران، سمنان و گلستان، ارتفاعات نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و شرق فارس رگبار رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

طی پنج روز آینده در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، برخی مناطق مرکزی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز گاهی وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود، همچنین امروز تنگه هرمز و دریای عمان و روز‌های یکشنبه و دوشنبه شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

بیشینه دمای تهران امروز به ۳۸ درجه می‌رسد و اهواز با ۵۰ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان کشور است.

هشدار فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۷

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید موقت در نواحی مستعد گردوخاک

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۶: نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، نیمه غربی و جنوب کرمان، شرق غرب و شمال هرمزگان، نیمه شرقی فارس، جنوب یزد، شمال شرق آذربایجان شرقی، شمال استان‌های آذربایجان غربی و اردبیل و ارتفاعات استان‌های مازندران، تهران و البرز.

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۷: جنوب سیستان و بلوچستان، شرق غرب و شمال هرمزگان، نیمه غربی کرمان، نیمه شرقی فارس، جنوب اصفهان، جنوب و غرب یزد، شمال آذربایجان غربی، نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل و ارتفاعات استان‌های مازندران، تهران و البرز.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی محلی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، صاعقه، لغزندگی به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، وزش باد نسبتاً شدید، در مناطق مستعد گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال و درختان کهنسال.

توصیه: عدم اتراق و برپا کردن چادر‌های مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌رو‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، خودداری از محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و استفاده از قیم برای نهال‌ها، بسته نگه‌داشتن درب سالن‌های پرورشی.

هشدار افزایش گرادیان فشاری

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۷

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در نواحی مستعد همراه با گردوخاک

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۶: خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، قم، مرکزی، اصفهان، کردستان، همدان، البرز، قزوین، تهران، سمنان، ایلام، خوزستان، غرب کرمانشاه.

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۷: خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، سمنان، قم، مرکزی، تهران، البرز، قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، اصفهان، نیمه شرقی فارس.

اثر مخاطره: در مناطق مستعد گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال.

توصیه: پرهیز از کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، عدم جابه‌جایی با گلایدر و بالگرد، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهن‌سال و عدم سم‌پاشی یا محلول‌پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها، بسته نگه‌داشتن درب سالن‌های پرورشی.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->